صندلی مغناطیسی :

بی اختیاری ادرار یک بیماری شایع در بین زنان و مردان از دیر باز بوده است، در این بین عده ای آن را به عنوان یک اصل در زندگی خود پذیرفته اند و عده ای در جهت درمان آن برآمده اند.

سعی ما بر این بوده است بدون دخالت در امر خطیر پزشکی روشهای درمان جاری را مطرح نموده و سپس از روش درمانی (ExMI)  یا درمان بی اختیاری به کمک صندلی مغناطیسی به طور کامل صحبت کنیم .

مطابق آمار درمانی و تحقیقات منتشر شده این روش طیف وسیعی از حالات بی اختیاری (مدفوع و ادرار) ، بی نظمی های جنسی در زنان و مردان و حالات مختلف دیگر را بدون نیاز به جراحی درمان می کند .

سیستم ادراری بدن شامل کلیه ها ، حالب ، مثانه و میزراه می شود ; هر دو قسمت upper & lower سیستم ادراری دچار عفونت می شوند ولی عفونت ها بیشتر در قسمت lower-urinary-tract (مثانه و میزراه) اتفاق می افتد . عفونت ها در مثانه درد آور می شود ولی خطر جدی زمانی است که این عفونت ها به کلیه سرایت کنند.

درمان چگونه انجام می گیرد :

دستگاه مگنت تراپی:

این دستگاه پر کاربرد و بین بخشی طب فیزیکی ، ارولوژی ، زنان و زایمان و مشکلات جنسی(روانشناسی) است که بر اساس تحریک در خون رسانی و تقویت عضلات Pelvic Floor مثمر ثمر می باشد .

در ۲ سال تجربه کار با این روش در اروپا ۱۴۵ بیمار درمان شده اند و ادعا داشتند که این روش خیلی کارآمد بوده است . افرادی که برای توان بخشی ماهیچه های تحتانی از این درمان استفاده کرده اند.

مزیت های این روش را این موارد می دانند :

1. عدم استفاده از پروب ، بدون تماس با پوست بدن
  2. عدم استفاده از ژل، که احتیاجی به تعویض لباس بیمار نیست

(این درمان برای ترمیم یافتن بی اختیاری ها کاملا مناسب است (در مردان وزنان) و مطمئن هستیم که در آینده برای درمان دردهای لگنی ، افراد دارای هر دو نوع بی اختیاری و جمعیت کهنسال دنیا کاربرد فراوانی دارد )

در این درمان در هر ثانیه ۱ تا ۵۰ بار ماهیچه منقبض و منبسط می شود. این درمان در ترمیم انواع بی اختیاری ادرار ، بی اختیاری ادرار بعد از برداشتن پروستات ، دردهای لگنی ، بواسیر ، اختلالات نعوظی ، vaginal tonus و انواع اختلالات جنسی با تقویت ماهیچه های تحتانی برای بالا بردن تحمل و استقامت سیستم کنترل مثانه است.

در حالت کلی این درمان را برای ۲ بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه و در نهایت ۶ ماه می توان انجام داد .

(این دستگاه با بهبود بخشیدن به کارکرد سیستم عصبی، ماهیچه مثانه را کنترل می کند ، ماهیچه اطراف حفره لگن را تقویت می کند ، با تکرار انقباض و انبساط

ماهیچه لگن، مجاری ادرار، مهبل و مقعد را محافظت و تقویت می کند)

تولید میدان مغناطیسی در اطراف بدن (جریان گردابی):

• این جریان گردابی بدون تلف شدن انرژی به راحتی از پوست ، چربی و استخوان عبور می کند .

• جریان نفوذ پیدا کرده به فیبر ماهیچه ای و Motor end plate می رسد و استیکولن در Motor end plate ترشح می شود و به انقباض و depalorization فیبر ماهیچه ای منتهی می شود .

• با تحریک شدن عصب حساس ، فیبر عصبی به صورت خودکار رگ گردش خون بافت محلی و بقیه عامل های چرخش خون را تحریک می کند ، چرخش خون را قویتر می کند  و این کار به ترمیم بافت و عصب مصدوم منتهی می شود .

• Non- invasive  به معنی بدون ایجاد بی میلی و اکراه برای بیمار است .

•   Non-contact بهینه سازی بهداشت شخصی برای عدم تماس بین بیماران .

• Easy approach :

درمان آسان بیماران در زمان کوتاه .

بدون رعایت هیچ پرهیزی بیمار را به سمت درمان سوق می دهد .

انتخاب شرایط درمان بر اساس شرایط بیمار .

نمایش شرایط اولیه در صفحه نمایش .

•  مدل cone-type coil باعث می شود تحریک مغناطیسی به هدف نفوذ پیدا کند .

کاربردهای دستگاه برای زنان:

1. درمان بی اختیاری در ۳ حالت .
  2. جلوگیری از بی اختیاری بعداز زایمان .
  3. درمان درد لگنی .
  4. جلوگیری و درمان از صدمه دیدن ماهیچه لگنی ( رحم ، مثانه ، افتادگی مقعد (بواسیل) ) .
  5. درمان و بهبود بی نظمی های جنسی در زنان.
  6. جلوگیری و درمان بی اختیاری های مدفوع.

کاربردهای دستگاه برای مردان :

1. درد غده پروستات .
  2. پروستات .
  3.  یبوست مزمن .
  4. بهبود بعد از عمل مقعد .

حالت های دیگر : توانبخشی ( اصلاح و ترمیم عیوب استخوانی ، دردهای عمومی سیستم ماهیچه ای ) .

تازه های پزشکیمقالات