هایپرتروفی (لابیاپلاستی) لابیا چیست و چه موقع نیاز به جراحی دارد؟

هایپرتروفی (لابیاپلاستی – Labiaplasty) یک اصطلاح در علم پزشکی است به معنای بزرگ شدن لبه‌های واژن، زمانی که لابیا بزرگتر از حد معمول باشد و یا غیر متقارن و یا شکل نامعقولی داشته باشد، قابل جراحی است.

بزرگی لبه‌ها هیچ عارضه‌ی خاصی ندارد اما گاهی اوقات می‌تواند باعث دردسرهایی برای شخص شود، از جمله احساس درد، خارش، سوزش و یا ارگاسم بسیار دیر و عفونت و قارچ‌های مکرر. لابیا ها در اغلب موارد از بدو تولد می‌تواند نامتقارن باشد که این شرایط با یک جراحی ساده‌ی لابیاپلاستی قابل رفع می باشد. جراحی لابیاپلاستی یک جراحی سرپایی ، ساده و بدون هیچ عارضه ای است. اما باید توسط یک متخصص با تجربه انجام شود تا نتیجه‌ای رضایت بخش داشته باشد.

علت بزرگی لابیا ها

دقیقا هیچ توضیح خاصی برای این بزرگی وجود ندارد . پزشکان به این مسئله بعنوان یک بیماری و یا مشکل حاد نگاه نمی‌کنند و آنرا بعنوان یکی از نوسان های طبیعی اندام بدن در نظر میگرند که خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم و تکنیک های جراحی زیبایی با یک عمل ساده و کم هزینه لابیاپلاستی قابل رفع می‌باشد .

بعضی از افراد با لابیای بزرگ متولد می‌شوند در حالی که بعضی از زنان این بزرگی را در نوسانات هورمونی که در بارداری اتفاق می‌افتد تجربه می‌کنند و بعضی دیگر در هنگام بلوغ و یا افزایش سن .

تشخیص لابیاپلاستی (هایپرتروفی)

چه کسی نیاز به لابیاپلاستی دارد؟

این تشخیص توسط متخصص زنان در یک معاینه ساده و گرفتن شرح حال بدست می آید و فرد اغلب با شکایت از؛

۱-   تجربه تحریک دردآور

۲-   اصطکاک بیش از حد با لباس های زیر

۳-   اذیت شدن در تجربه‌ی دوچرخه سواری، سوار کاری و یا نشستن‌های طولانی

۴-   تجربه‌ی درد در حین تحریک جنسی

۵-   خارش ، سوزش و بدبویی مکرر با توجه به رعایت همه‌ی نکات بهداشتی

۶-   نا متعارف بودن دستگاه تناسلی در هنگام استفاده از لباس‌های تنگ مراجعه می‌کند.

پس از تشخیص و مشورت های لازم با بررسی تمام شرایط و درنظر گرفتن معیار های زیبائی به فرد پیشنهادات لازم در ارتباط با لابیا پلاستی ارائه می شود.

درمان هایپرتروفی (لابیای بزرگ) چیست؟

پس از مراحل تشخیص و انجام مشاوره های لازم این جراحی توسط متخصص مربوطه باید انجام شود . لابیاپلاستی در زمانی کم با هزینه‌هایی متعارف جهت زیبایی دستگاه تناسلی انجام می‌شود.

زمان این جراحی در اغلب موارد بسیار کوتاه است و نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان و پرداخت هزینه‌های بیمارستانی ندارد.

پس از جراحی لابیاپلاستی در ناحیه‌ی تناسلی مقداری کبودی ، ورم ، درد و سوزش احساس خواهد شد.

پس از انجام لابیا پلاستی شخص ، بستگی به آستانه‌ی تحمل درد و شرایط فیزیکی نیاز به دوران استراحت و نقاهت دارد.

لابیاپلاستی

فراموش نکنید پس از انجام هر نوع جراحی زیبایی ، نیاز به گذر زمان و صبوری شما دارد.

مارا همراه و هم راز خود بدانید.

جهت معاینه ، مشاوره و گرفتن وقت از دکتر الهه امیری با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

جراحی زیباییزیبایی واژنلابیاپلاستی

1 + نوزده =