هایپرتروفی ( لابیاپلاستی ) لابیا چیست و چه موقع نیاز به جراحی دارد؟

هایپرتروفی ( لابیاپلاستی – Labiaplasty ) یک اصطلاح در علم پزشکی است به معنای بزرگ شدن لبه های واژن ، زمانی که لابیا بزرگتر از حد معمول باشد و یا غیر متقارن و یا شکل نامعقولی داشته باشد، قابل جراحی است.

بزرگی لبه ها هیچ عارضه ی خاصی ندارد اما گاهی اوقات میتواند باعث دردسر هایی برای شخص شود ، از جمله احساس درد، خارش، سوزش و یا ارگاسم بسیار دیر و عفونت و قارچ های مکرر.

لابیا ها در اغلب موارد از بدو تولد میتواند نامتقارن باشد که این شرایط با یک جراحی ساده ی لابیاپلاستی قابل رفع می باشد.

جراحی لابیاپلاستی یک جراحی سرپایی ، ساده و بدون هیچ عارضه ای است.

اما باید توسط یک متخصص با تجربه انجام شود تا نتیجه ای رضایت بخش داشته باشد.

علت بزرگی لابیا ها

دقیقا هیچ توضیح خاصی برای این بزرگی وجود ندارد . پزشکان به این مسئله بعنوان یک بیماری و یا مشکل حاد نگاه نمیکنند و آنرا بعنوان یکی از نوسان های طبیعی اندام بدن در نظر میگرند که خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم و تکنیک های جراحی زیبایی با یک عمل ساده و کم هزینه لابیاپلاستی قابل رفع میباشد .

بعضی از افراد با لابیای بزرگ متولد میشوند در حالی که بعضی از زنان این بزرگی را درنوسانات هورمونی که در بارداری اتفاق می افتد تجربه میکنند و بعضی دیگر درهنگام بلوغ و یا افزایش سن .

تشخیص هایپرتروفی ( لابیاپلاستی )

چه کسی نیاز به لابیاپلاستی دارد ؟

این تشخیص توسط متخصص زنان در یک معاینه ساده و گرفتن شرح حال بدست می آید و فرد اغلب با شکایت از؛

۱-   تجربه تحریک دردآور

۲-   اصطحکاک بیش از حد با لباس های زیر

۳-   اذیت شدن در تجربه ی دوچرخه سواری، سوار کاری و یا نشستن های طولانی

۴-   تجربه ی درد در حین تحریک جنسی

۵-   خارش ، سوزش و بدبوئی مکرر باتوجه به رعایت همه ی نکات بهداشتی

۶-   نا متعارف بودن دستگاه تناسلی درهنگام استفاده از لباس های تنگ

مراجعه میکند.

پس از تشخیص و مشورت های لازم با بررسی تمام شرایط و درنظر گرفتن معیار های زیبائی به فرد پشنهادات لازم در ارتباط با لابیا پلاستی ارائه می شود.

درمان هایپرتروفی ( لابیای بزرگ ) چیست؟

پس از مراحل تشخیص و انجام مشاوره های لازم این جراحی توسط متخصص مربوطه باید انجام شود . لابیاپلاستی در زمانی کم با هزینه هایی متعارف جهت زیبایی دستگاه تناسلی انجام میشود.

زمان این جراحی در اغلب موارد بسیار کوتاه است و نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان و پرداخت هزینه های بیمارستانی ندارد.

پس از جراحی لابیاپلاستی در ناحیه ی تناسلی مقداری کبودی ، ورم ، درد و سوزش احساس خواهد شد.

پس از انجام لابیا پلاستی شخص ، بستگی به آستانه ی تحمل درد و شرایط فیزیکی نیاز به دوران استراحت و نقاهت دارد.

لابیاپلاستی
فراموش نکنید پس از انجام هر نوع جراحی زیبایی ، نیاز به گذر زمان و صبوری شما دارد .

مارا همراه و هم راز خود بدانید.

جهت معاینه ، مشاوره و گرفتن وقت از دکتر الهه امیری با شماره های

تماس حاصل نمایید.