ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟
Don't have an account? Sign Up

علت تیرگی ناحیه تناسلی چیست؟

دلایل متعددی برای تیرگی ناحیه تناسلی وجو دارد ما در این مقاله به این دلایل و روش های رفع تیرگی ناحیه تناسلی را به شیوه خانگی و استفاده سرخود و نابجا از ماسک و صابون می پردازیم .

پوست ناحیه تناسلی یکی از قسمت های حساس بدن است.
پوست و آناتومی این ناحیه هم مانند اعضا دیگر بدن با گذر زمان دچار تغییراتی می شود. با توجه به پیشرفت تکنیک های زیبایی و جوانسازی قسمتی از این تغییرات را می توان اصلاح کرد.

عواملی که باعث تیره شدن ناحیه تناسلی می شود :

    • اصطکاک بین ران ها
    • تماس مداوم با لباس زیر
    • تعریق زیاد
    • مو زدایی مکرر
    • شستشوی بیش از حد به خصوص با مواد شوینده
    • تغییرات هورمونی
    • بارداری و در نهایت گذر سن اتفاق می افتد.

هر کدام از عوامل بالا و بعضی دلایل دیگر تقریبا اجتناب ناپذیر هستند و نباید باعث شود که ما به صورت وسواس گونه با شرایط عادی مواجه شویم ولی می توان با رعایت بعضی از نکات و همچنین استفاده از بعضی از شیوه های خانگی به روشن شدن این ناحیه کمک کنید و از تیرگی ناحیه تناسلی خود رها یابید .

رفع تیرگی پوست ناحیه تناسلی

یکی از روش های درمان رفع تیرگی پوست ناحیه تناسلی ، درمان در خانه به روش های خانگی است . 

شیوه های خانگی روشن شدن ناحیه تناسلی:

    1. اولین پیشنهاد استفاده از لیمو ترش و یا آب لیمو است. این میوه غنی از ویتامین C می تواند یک روشن کننده کاملا طبیعی و در دسترس باشد.
      یک کاسه را پر از آب کنید مقداری لیموترش تازه و یا آب لیمو طبیعی در آن ریخته و با پد به نواحی مورد نظر ماساژ دهید.حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ساده شستشو دهید. این روش را می توانید چندین بار در هفته انجام دهید.
    2. دومین پیشنهاد ما استفاده از آلوئه ورا است.
      آلوئه ورا دارای خواص آرام بخش و آب رسان است. یک یا دو قاشق از ژل آلوئه ورا را در یک کاسه آب ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سپس با پنبه روی نواحی مورد نظر به صورت ضربه ایی بزنید و حدود بیست دقیقه زمان بدهید و سپس بدون مواد شوینده شستشو دهید‌.
      شما حس تازگی و خنکی خوبی را تجربه می کنید به اضافه این که آلوئه ورا از تیرگی پوست هم جلوگیری می کند.
    3. پیشنهاد سوم یک کاسه ماست است. ماست هم به روشن شدن پوست کمک می کند هم دارای اثر آرامش بخش و ضد باکتریایی است و مانع رشد باکتری ها می شود. این پیشنهاد را می توانید روزانه انجام دهید.
    4. پیشنهاد چهارم ما درست کردن یک محلول شستوشوی خانگی است. برای درست کردن این محلول دو قاشق غذا خوری از آب سیب زمینی، دو قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی، دو قاشق غذا خوری آب و چند قطره عسل را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید‌. تکرار این روش به شما در روشن کردن ناحیه تناسلی کمک می کند‌.
    5. پیشنهاد پنجم استفاده از مخلوط روغن زیتون، روغن نارگیل و گلاب است.

با استفاده از این روش های خانگی می توانید به روشن شدن و شادابی ناحیه تناسلی خود کمک کنید.

سلامت دستگاه تناسلی:

همچنین با رعایت کردن نکات زیر به حفظ سلامت دستگاه تناسلی خود اهمیت بدهید:

    • اجازه دهید گاهی مواقع ناحیه تناسلی در معرض هوای آزاد باشد.
    • در طول روز از لباس های زیر نخی استفاده کنید.
    • لباس زیر خود را با صابون های مخصوص لباس به صورت دستی شستشو دهید.
    • شیر گرم به همراه زردچوبه بنوشید.
    • از میوه های تازه استفاده کنید.
    • محصولات پروبیوتیک برای سلامت دستگاه تناسلی خوب است.
    • از فست فودها، غذاهای فرآوری شده،سرخ کردنی ها تا جایی که امکان دارد دوری کنید.
    • آب و مایعات مفید را زیاد بنوشید.
    • مراجعه به متخصص زنان و چکاپ دوره ایی و اهمیت دادن به خود را فراموش نکنید‌.

استفاده سرخود و نابجا از ماسک و صابون

در این مقاله با توصیه بر صبر و حوصله برای روشن سازی پوست ناحیه تناسلی ، عوارض جانبی از استفاده سرخود و نابجا از ماسک و صابون های متفرقه گفته شده است.

در نوشتار قبلی به چند ماسک روشن کننده ناحیه تناسلی اشاره کردیم.
در ارتباط با شیوه های خانگی به این نکته توجه کنید که آثار این ماسک ها ممکن است خیلی پایدار نباشد و همچنین صبر و حوصله شما در استفاده کردن از این ماسک ها برای گرفتن نتیجه باید زیاد باشد.
فراموش نکنید که پوست زنان این منطقه از آسیا کلا گندمی است و با مقایسه اشتباه و نادرست انتظارات غیر واقعی نداشته باشید.

اگر پوست ناحیه تناسلی شما تیره تر شده است و احساس می کنید نیاز به تغییر رنگ دارد حتما به متخصص زنان مراجعه کنید و به صورت سر خود از کرم ها و مواد  شیمیایی استفاده نکنید‌.
متاسفانه حجم بزرگی از تبلیغات جهت استفاده از انواع صابون و کرم ها روزانه منتشر می شود که ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی در پی داشته باشد که به چند نکته به صورت کوتاه اشاره می کنیم:

    • صابون، soap

استفاده بدون تشخیص و تجویز (صرفا به خاطر تبلیغ) از صابون ها جهت روشن سازی و یا خوشبو کردن ناحیه تناسلی کار غلطی است. 
استفاده بیش از حد و مکرر از صابون می تواند باعث بهم خوردن ph ناحیه تناسلی شود و نه تنها اثر روشن کنندگی و خوش بویی ندارد که ممکن است باعث تحریک و خارش شود و در نتیجه پوست ناحیه تحریک شده و تیر ه تر از قبل گردد.

    • کرم، cream

عوارض استفاده سرخود از کرم ها ممکن است بسیار شدید باشد به صورتی که شاید درمان آسیب های پوستی این ناحیه به صرف زمان و هزینه های زیادی احتیاج داشته باشد.در اغلب این کرم ها ترکیبات لایه بردار و هیدروکینون استفاده شده است که ممکن است منجر به نازک شدن و تحریک پوست ناحیه تناسلی شود و کمترین عارضه آن تیرگی بیشتر است.

برای روشن سازی ناحیه تناسلی لطفا به متخصص زنان مراجعه کنید و اجازه دهید که پس از تشخیص نوع پوست و با تکیه بر تجربه و مهارت از روش های ترکیبی و یا گاها یک تکنیک برای شما استفاده شود.
شما می توانید با مراجعه به مجموعه تخصصی دکتر الهه امیری پس از معاینه و مشاوره در کنار مهارت و تجربه از تکنیک های ترکیبی استفاده کنید و تا گرفتن بهترین نتیجه ما را همراه و همراز خود بدانید.

روشن سازی ناحیه تناسلی با تکنیک های پزشکی:

ما را همراه و همراز خود بدانید و اگر روش های خانگی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی خیلی موثر نبودند می توانید از تکنیک های ترکیبی مجموعه ما استفاده کنید‌.

برای استفاده از این تکنیک ها بهتر است معاینه شوید تا نوع پوست شما و شرایط شما کاملا بررسی شود و پکیج های مناسب برای شما پیشنهاد شود.

جهت گرفتن نوبت معاینه و مشاوره با  شماره ۳۲۲۱۰۷۰۸ در تماس باشید.

مشاوران مجموعه در واتس اپ پاسخگوی شما هستند:
۰۹۳۳۷۷۰۶۱۵۹
۰۹۰۳۱۶۶۲۷۶۵